Om skolens organisering

Vallensbæk Kommune er opdelt i 3 distrikter. Vallensbæk Skole ligger i distrikt Midt og omfatter desuden dagtilbuddene: Stien, Sommerfuglen og Dagplejen.

Distriktslederen er overordnet ansvarlig for skolen og daginstitutionerne i distriktet. Daginstitutionerne har hver deres pædagogiske leder og skolen har afdelingsledere, som har det faglige og personalemæssige ansvar. På Vallensbæk Skole er der en afdelingsleder for SFO og 0. årg., en afdelingsleder for 1.-5. klasse og en afdelingsleder for 6.-9. klasse.

Hvert distrikt har ét administrativt fællesskab, som er placeret på skolen. Det administrative fællesskab varetager opgaver indenfor økonomi og personaleadministration for dagtilbud og skole. Derudover er der i hvert distrikt et tværfagligt fællesskab, som består af psykolog, talepædagog, socialrådgiver og sundhedsplejerske.

Hver daginstitution og skole har egen bestyrelse med selvstændig beslutningskompetence.

Til hver af de tre folkeskoler hører et skoledistrikt. Du kan se gadefortegnelse over skoledistrikterne her.

Der kan ske justeringer af distriktsgrænserne, såfremt indskrivningen viser sig at være uhensigtsmæssig i forhold til skolernes kapacitet.

Du kan finde skoleledelsens kontaktoplysninger  her