Om skolen

Vallensbæk Skole er en 2/3-sporet skole med klasser fra 0.-9. klasse – samt 6 specialklasser.

Vallensbæk Skole har et Ressourcecenter, der er organiseret med et ressourceteam bestående af AKT (adfærd, kontakt, trivsel), SSP (skole, socialforvaltning, politi), inklusion, vejledning og DSA (dansk som andet sprog).

På Vallensbæk Skole har vi et tæt samarbejde med Musikskole, Ridecenter og flere decentrale samarbejdspartnere.

Bygninger og lokaler
Der er interaktive tavler i alle klasseværelser og faglokaler.

Andet
”Hver dag skal være en god dag for elever og voksne” – det betyder at vi arbejder fokuseret med trivsel, relationer og sociale kompetencer. Elever, der trives, lærer mere.

Det skal være sikkert at komme til og fra skole. Derfor er der stisystemer med plads til både fodgængere og cyklister rundt i hele Vallensbæk Kommune.

Skolebestyrelsen har gennem år arbejdet målrettet med trafiksikkerhed for vores børn – derfor er der på skolens parkeringsplads etableret ”Kiss and ride” område til hurtig af- og påsætning.