Om SFO og klub

På Vallensbæk Skole tilbyder vi skolefritidsordning for 0. – 4. klasse.

Vallensbæk Skoles SFO
Idræts Alle 5
2625 Vallensbæk

Daglig leder Umi Rashid
e-mail: urj@vallensbaek.dk

Åbningstider: Skoledage kl. 6.30-8.00 og igen fra kl. 12.00-17.00, undtaget fredag, hvor SFO’en kl. 16.00.
Skolefridage/ferier: kl. 6.30-17.00/16.00

I SFO’en arbejdes med fokus på det enkelte barns behov og trivsel. De voksne møder børnene i børnehøjde og er opmærksomme på, hvordan børnene omgås hinanden, verbalt og nonverbalt og børnene støttes i at udvikle gode måder at være sammen på og at løse uoverensstemmelser og konflikter på.

De fagprofessionelle arbejder målrettet med at udvikle og løfte børnenes faglige og sociale kompetencer ved at bruge den viden om skoledagens indhold til at lave aktiviteter, hvor børnene kan inddrage deres viden bevidst eller ubevidst.

Børnene har plads og mulighed for at lege og frihed til fordybelse kombineret med at der arbejdes aktivt på at skabe rammer, der understøtter alle børns deltagelse ved fx at synliggøre det enkelte barns ressourcer i fælles aktiviteter.

Flere oplysninger om indskrivning, pris, friplads, lukkedage og Sommercamp – se på Vallensbæk Kommunes hjemmeside